Dakota Tablet Clutch

Jullie hebben waarschijnlijk al wel gemerkt dat ik gek ben van de patronen van Swoon.
Stuk voor stuk patronen om prachtige tassen mee te maken. De ene al mooier dan de andere.

Toen Alicia vorige week een oproep deed voor testers om haar tablet clutch te testen, was ik er als de kippen bij om me op te geven en ik mocht mee doen!
Al snel had ik een idee welke stofjes ik er voor wou gebruiken.
Alhoewel, stofjes? Keukenhanddoeken van de Zeeman ja...

Van stof knippen tot het afgewerkte product, dat zal zo'n 3u geweest zijn.
Sneller kan zeker als je
a. je vlieseline er van de eerste keer goed opstrijkt zodat die niet los komt en je die er opnieuw moet op strijken
b. elke keer je de instructies gaat checken van Facebook weg blijft
en
c. niet vergeet van een keergat te laten. Gelukkig had ik dat direct er na gezien, maar het keergat open maken op een patroondeel waar volumevlies gestreken is, niet zo handig...

En dan, de clutch was klaar. Ik neem mijn tablet om hem er in te steken en... hij past niet...
De clutch was voorzien voor een iPad. Nu heb ik geen iPad, maar een Acer Iconia A200 die iets groter is.
Doordat ik me snel wou opgeven om het patroontje te testen, had ik mijn tablet niet goed gemeten.
Ik dacht dat het wel zou lukken, maar toch niet...
Nu weet ik wel dat ik voor de volgende keer (ja ja, ik ga nog een poging wagen, ik weet zelfs al welke stofjes ik daarvoor wil gebruiken) ofwel een kleinere naadtoeslag ga nemen, ofwel het patroontje iets ga verbreden.

En nu het resultaat:




 
 
Voor ik het vergeet, het is een GRATIS patroontje, dus snel hier heen om het te 'kopen'
 


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts