Isn't it just Gorjuss?

Woensdag zag ik een vraag passeren om een patroontje te testen.
De oproep kwam van Alicia van Swoon patterns.
Ze maakt zo'n mooie patroontjes voor tassen dat ik geen seconde twijfelde en me opgaf om te testen.
Het zou een gratis patroontje worden voor een omkeerbare 'Hobo tas', terug te vinden op de website van Pellon, een leverancier van allerlei soorten vlieseline en versteviging.
De link naar het patroontje vind je onderaan het bericht terug.

Ik mocht meedoen en begon woensdagavond nog met het knippen van de stof die ik na lang twijfelen uitkoos.
Dit nam best wel een beetje tijd in beslag en donderdag streek ik de vlieseline nog op de stof en begon te naaien.
2 uurtjes later was de tas af.
Ik vind ze Gorjuss!

 
De voorkant
 

en de achterkant
 

De tas omgekeerd en dan is dit de voorkant
 
 
En dit de achterkant
 

Hier zie je de lintjes waarmee je de tas kan dicht knopen.



En weer had ik een helpertje...

 
En dan krijg je dit :-P
 
 
Je kan het patroontje hier terugvinden.
De vlieseline die er in het patroon gebruikt wordt is Pellon SF101 Shape Flex, die kan je vergelijken met vlieseline G700 en dat is dan ook wat ik gebruikt heb.

Reacties

  1. een kei schoon stofje, waar heb je het gevonden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht deze in Amerika, maar ze zijn ondertussen ook in Belgiƫ te koop, onder andere bij Creasis...

      Verwijderen
  2. so cute, i cant believe there is fabric like this. I live in the US, but first saw Gorjuss on paper items at a stationery store in Italy. I bought notebooks for my daughters. I have never seen Gorjuss in the States.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts