Rokjes, veel rokjes!

Mijn metekindje was vrijdag jarig, en de mama had al laten horen dat ze wel wat rokjes kon gebruiken.
Dus tante Noor schoot in gang en naaide 4 rokjes.
Drie voor de jarige en eentje voor de zus, en er liggen nog stofjes klaar om rokjes van te maken.

Ik gebruikte 2 patroontjes die ik al eerder gebruikte.
Het gratis patroontje van het Liv rokje van Sofilantjes, en het patroontje van het Hilda rokje van Hedi Naeht.

In november had ik voor T haar verjaardag een rokje gemaakt en bijpassende sjaal.
Voor J, mijn metekindje, maakte ik toen een sjaal met een uiltjesstof.
Net voor ze toen naar huis gingen, vroeg J aan mij of ik voor haar ook een rokje kon maken in dezelfde uiltjesstof.
Helaas wat het een couponnetje van de Stoffenstraat, en kreeg ik er niet meer uit dan die sjaal.

Maar een grote maand geleden kwam ik nog eens in de Stoffenstraat en zag ik het uiltjesstofje terug liggen.
Wel een iets andere kleur, maar ik nam het toch mee.



Het andere Hilda rokje maakte ik uit een super leuk stofje van bij Kersenpitje.
Een stofje met volkswagenbusjes en een bijhorend stofje met bloemetjes en peacetekens.
Nog een Volkswagenbusje in flex op het t-shirt en klaar!

 
Uit de busjesstof kreeg ik nog een rokje uit, en dat werd een Liv rokje, ook met bijhorend t-shirt.
 


Het tweede Liv rokje is uit een restje tricot van de Stoffenstraat. Ik heb er voor mezelf een topje uitgemaakt, dat nog ligt te wachten om omgezoomd te worden...


 
 
 

Reacties

  1. Wat leuk dat rokje met die bijzondere dubbele zak, die kende ik nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Suuuupertoffe setjes!!! Ik ga die ook eensmaken!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts