Gerbera

Gerbera's, mijn lievelingsbloemen.

En nu ook een gratis patroontje, namelijk de Gerbera wristlet, ontworpen door Celine van Blue Calla Patterns.
Ik had al een paar van haar patronen, maar had er nog geen enkel van gemaakt.
Ik ben lid van haar facebookgroep en daar liet ze weten dat ze een patroontje had gemaakt, dat gratis zou zijn.
Een kleiner tasje, dat in de andere tassen past.
Ik vond het een leuk tasje en had al snel besloten dat ik het zou maken.

Je hebt de keuze uit een tasje met een accentpaneeltje in het midden, of zonder dat paneel.
Nu wou ik aan de ene kant met en de andere kant zonder maken.
Eens ik de stofjes geknipt had en het gedeelte met het paneeltje in elkaar genaaid had, zag ik dat het stuk zonder accentpaneel veel groter was dan het andere.
Eventjes nagevraagd en blijkbaar was er iets niet juist met het patroondeel, maar dat gaat nog aangepast worden.
Dus, als je het wil maken, even de maten checken, of gewoon het tasje maken met aan beide zijden de accentpaneeltjes ;-)
Ik heb dan de zijkanten uit het volledige stuk gehaald en voor het midden een nieuw stukje geknipt, in hetzelfde stofje als de rest van het tasje.

Ik gebruikte voor het accentpaneeltje kurk met gouden stukjes in.
Het stofje is ook met goud en om te topstitchen gebruikte ik metallic garen, in het goud natuurlijk!

Een tweede is voor een stuk klaar, maar ik kan maar niet beslissen welke stof ik als voering wil gebruiken.
Het is wel een totaaaaal ander tasje, maar dat zullen jullie hier nog wel eens zien verschijnen ;-)


Dit is het geworden:






 

Munt met gouden stofje: Cotton and Steel, Basics, Netorious Mixing Bowl Metallic Gold, gekocht hier bij Miss Matatabi
patroon hier op de blog van Happy Okapi. Je vindt de downloadlink onderaan de pagina, rechts naast de laatste foto

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts